czwartek, 4 lipca 2013

Pesto rosso

Dziś spełnię prośbę koleżanki i podam przepis na pesto rosso (czerwone pesto sycylijskie), czyli pesto z suszonych pomidorów. W proponowanym wcześniej przeze mnie przepisie na pesto również używałam suszonych pomidorów, jednakże smak i barwa zdominowane zostały w nim przez pietruszkę, za którą osobiście przepadam. Moim faworytem  jest i zawsze będzie pesto pistacjowe, choć i to czerwone smakuje wybornie.

Pesto rosso


Składniki:
·         200-250 g suszonych pomidorów
·         łyżka kaparów
·         pęczek bazylii
·         sól do smaku
·          1-2 ząbki czosnku
·         filety z jednego średniej wielkości pomidora
·         szczypta cukru
·         dwie garście ulubionych orzechów podprażonych na patelni - ja wybrałam pistacje
·         oliwa - warto wykorzystać tą spod suszonych pomidorów
W malakserze miksujemy wszystkie składniki, regulując konsystencję pesto ilością dodanej oliwy. Pesto można doprawić również odrobiną suszonego oregano oraz  sokiem  z cytryny. Można również dodać parmezanu- ja z niego zazwyczaj rezygnuję, a dodaję już do gotowej potrawy, w której wykorzystuję pesto.

Smacznego!




2 komentarze:

  1. Brzmi pysznie, uwielbiam pomidory:) Dziękuję Ewcia za spełnienie życzenia i umieszczenie przepisu. Musze koniecznie do wypróbować :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Cała przyjemność po mojej stronie :)

    OdpowiedzUsuń

zamów tort

Współpraca z PetroNews.pl.

wypieki Ewy

"Przepis dnia" i cynamonowe pączko-jagodzianki




Zapraszam na:

KobiecePorady.pl - Portal z poradami dla Kobiet
zBLOGowani.pl
Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Lista Blogów Kulinarnych

Na skróty

Translate

Drogi czytelniku,

Drogi czytelniku, będzie mi bardzo miło, jeśli podzielisz się swoją opinią w komentarzu pod przepisem, z którego skorzystałeś. Twoja opinia jest dla mnie bardzo cenna. :)