czwartek, 2 kwietnia 2015

Domowy majonez

 Nie ma lepszego majonezu od tego przygotowanego w domu :) . Przechowywany w szczelnym słoiczku w lodówce spokojnie doczeka do świąt. Polecam!

Domowy majonez



Składniki:
·         1 żółtko
·         niepełna  szklanka  oleju rzepakowego
·         duża szczypta  soli
·         szczypta pieprzu
·         szczypta cukru
·         1 łyżka białego octu 

Jajko  sparzamy wrzątkiem. Żółtko wybijamy do wysokiego naczynia. Dodajemy sól, pieprz, ocet i cukier- całość dokładnie ubijamy - ja robię to ręczną miotełką, ale dobrze sprawdzi się również blender. Kiedy całość ładnie się połączy dodajemy cieniutkim strumieniem olej- cały czas ubijając. Tak postępujemy do uzyskania idealnej konsystencji majonezu. Przekładamy do słoiczka i przechowujemy w słoiczku  do kilku dni. Smacznego!


2 komentarze:

  1. Wygląda lepiej niż ze słoika! Oczywiście ja olej nierafinowany bym dodała a najlepije oliwę z oliwek ekstra bio lub rzepakowy neirafinowany :) no i sczypta miodu naturalnego bio ;) albo innego neirafinowanego cudu :P Pyyyycha , zrobię na pewno! Siostra i musztardę zrób :P :) ja robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Użyłam oleju nierafinowanego ;) , a szczypta (dosłownie) cukru nikomu nie zaszkodzi :p . Majonez domowy smakuje przepysznie :)

      Usuń

zamów tort

Współpraca z PetroNews.pl.

wypieki Ewy

"Przepis dnia" i cynamonowe pączko-jagodzianki




Zapraszam na:

KobiecePorady.pl - Portal z poradami dla Kobiet
zBLOGowani.pl
Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Lista Blogów Kulinarnych

Na skróty

Translate

Drogi czytelniku,

Drogi czytelniku, będzie mi bardzo miło, jeśli podzielisz się swoją opinią w komentarzu pod przepisem, z którego skorzystałeś. Twoja opinia jest dla mnie bardzo cenna. :)