Drogi czytelniku,

Drogi czytelniku, będzie mi bardzo miło, jeśli podzielisz się swoją opinią w komentarzu pod przepisem, z którego skorzystałeś. Twoja opinia jest dla mnie bardzo cenna. :)


czwartek, 27 sierpnia 2015

Bundz na ciepło z grzankami i dynią



 We wcześniejszym poście zaproponowałam przepis na słodkie śniadanie - budyń sernikowy to nie lada gratka dla każdego łasucha. Dziś coś w wersji wytrawnej, co przypadnie do gustu nieco starszym dzieciom/ młodzieży.Takie śniadanie na ciepło doda energii na cały dzień. Na talerzu królować ma pyszny polski ser- bundz. Jak wiadomo mleko i przetwory mleczne to ważne elementy w diecie dzieci i młodzieży, ponieważ są źródłem niezbędnych dla naszego zdrowia składników odżywczych. Dzięki nim uzupełniamy naszą dietę o wapń i witaminy. :) Więc do dzieła.

 Bundz na ciepło z grzankami i dynią

MLECZNE ŚNIADANIE NA ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO


 
SKŁADNIKI 2 porcje:
·       ok.  400 g sera bundz - ilość zależy od apetytu osób, dla których szykujemy śniadanie ;)
·         400 g pokrojonej w drobną kostkę dyni (na śniadanie idealna będzie mrożona, nikt z rana nie ma ochoty walczyć z twardą skórką dyni ;) )
·         2 kromki chleba orkiszowego
·         olej rzepakowy do smażenia
·         łyżeczka masła solonego
·         2 duże łyżki pesto
·         pieprz
·         garść orzeszków ziemnych (niesolonych)
·         garść pistacji
·         łyżka octu balsamicznego
·         pół łyżeczki świeżo startego imbiru
·         pół łyżeczki mielonej trawy cytrynowej

Na patelni podgrzewamy odrobiną oleju rzepakowego. Dodajemy drobno pokrojoną dynię i smażymy do miękkości (co dzieje się szybko, zważywszy na to że dynia jest drobno pokrojona), dodając pod koniec  pesto. Doprawiamy pieprzem, octem balsamicznym, trawą cytrynową i imbirem.   Orzeszki ziemne i pistacje lekko siekamy i dodajemy do dyni, całość delikatnie mieszamy.
Na patelni rozgrzewamy  masło solone  i smażymy grzanki.
Na patelni, na której smażyliśmy dynię, krótko podgrzewamy  z obu stron grube plastry bundzu- ser musi zacząć się topić.  Na talerzu układamy porcję dyni, obok ser, który delikatnie solimy i posypujemy uprażonymi orzeszkami ziemnymi,  a na nim grzanki i odrobinę natki pietruszki. Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz