Drogi czytelniku,

Drogi czytelniku, będzie mi bardzo miło, jeśli podzielisz się swoją opinią w komentarzu pod przepisem, z którego skorzystałeś. Twoja opinia jest dla mnie bardzo cenna. :)


piątek, 11 września 2015

Śniadaniowe łabędzie czyli mleczno-twarożkowa kanapka owocowa



 Na blogu znajdziecie kilka fajnych propozycji śniadaniowych zarówno dla dzieci jaki i dorosłych. Dziś chcę zaproponować Wam zdrowe śniadanie, które jeśli chodzi o skład zadowoli każdego, natomiast forma podania adresowana jest do najmłodszych domowników ;) . Dzieciom przygotujcie więc śniadaniowe łabędzie, a sobie na szybko z tych samych składników pyszne i pożywne kanapki. 

Nasze pociechy potrzebują  czasem z rana zachęty, aby zjeść śniadanie. Nietypowa forma kanapki zapewne doskonale się sprawdzi. Każdy element śniadania jest dokładnie przemyślany. Wafle ryżowe z nasionami Chia to doskonałe źródło błonnika, nasiona Chia zapewniają nam poczucie sytości na długi czas, są naturalnym źródłem energii i cennych minerałów. Kasza razowa kuskus przygotowuje się błyskawicznie (co szczególnie rano nie pozostaje bez znaczenia), jest sycąca i zawiera dużą ilość łatwo przyswajalnych przez organizm białek i minimalną ilość tłuszczu. Owoc kaktusa to źródło wapnia, witaminy C, fosforu, antyoksydanów i aminokwasów. Jabłka  są  bogate w błonnik, wzmacniają serce, nerki, dostarczają witamin i minerałów. Na liście zdrowych składników dzisiejszego śniadania nie może zabraknąć oczywiście produktów nabiałowych- mleka i serka twarogowego. Mleko i przetwory mleczne  to ważne elementy w diecie dzieci i młodzieży, ponieważ to właśnie one są jednym z najlepszych źródeł łatwo przyswajalnego wapnia i cennych witamin (z grupy B, A i D), które zapewniają dobrą kondycję organizmu. Wapń zawarty w produktach nabiałowych jest niezbędny do budowy kości i zębów, a witamina B12 wzmacnia odporność. Po takim śniadaniu nasze dzieci będą  pełne energii, gotowe i chętne na zmierzenie się wyzwaniami, które czekają na nie w szkole.

 Śniadaniowe łabędzie czyli mleczno-twarożkowa kanapka owocowa

mleczne śniadanie  na rozpoczęcie roku szkolnego


Na 1 łabędzia:
·         1 wafel ryżowy pełnoziarnisty z nasionami Chia - jeśli nie mamy mogą być zwykłe wafle ryżowe
·         2 łyżki kaszy kuskus razowej
·         1/4 szklanki mleka
·         125 g serka twarogowego kremowego naturalnego
·         łyżka miodu malinowego
·         1 owoc kaktusa (jeśli nie macie możecie wybrać inny ulubiony owoc, chociażby kiwi; owoce kaktusa są orzeźwiające w smaku, soczyste i słodkie)
·         1 jabłko (u mnie moje ulubione, słodkie kosztelki)
·         łyżka domowego dżemu truskawkowego
·         2 pestki dyni

Kuskus zalewamy zagotowanym mlekiem i pozostawiamy na chwilę pod przykryciem. Kiedy kasza wchłonie cały płyn, dodajemy miód malinowy i serek i całość dokładnie mieszamy.
Owoc kaktusa przekrawamy na pól. Łyżeczką wydrążamy miąższ. Wafel ryżowy smarujemy dżemem truskawkowym. Następnie formujemy na nim kopułę z masy serkowo-kuskusowej. Staramy się wyprofilować tak, by nadać kształt łabędziego tułowia. 

Jabłko przecinamy na pół. Z jednej połówki wykrawamy ćwiartki - z każdej ćwiartki powstanie jedno skrzydło. Ćwiartkę nacinamy z każdej strony tak, by wycinać mniejsze części. Następnie układamy je tworząc stopnie (patrz rysunek poniżej). Skrzydła umieszczamy po bokach serkowego tułowia.

Z pozostałej połówki jabłka odkrawamy plasterek i wycinamy z niego trójkąt tak, by nadać pozostałej części jabłka kształt głowy łabędzia. Po bokach umieszczamy po pestce dyni- w ten sposób tworzymy oczy. Głowę również umieszczamy w masie serowej. Masę serową pokrywamy miąższem z owocu kaktusa(lub innego ulubionego). Pyszny łabędź gotowy. W zależności od apetytu waszych dzieci przygotujcie odpowiednią liczbę łabędziowych kanapek. Podajcie z gorącym kakao.  Z pewnością takie śniadanie od rana zachęci wasze pociechy do jedzenia. Smacznego i zdrowego śniadaniowania! 





1 komentarz:

  1. Takie proste a takie efektowne :D na przyjęcie urodiznowe! Kobieto powinnaś robić kids party :)

    OdpowiedzUsuń