poniedziałek, 25 stycznia 2016

Pączki ekspresowe - gwarancja sukcesu



 Szybkie, aromatyczne i puszyste. Co ważne wcale nie chłoną tłuszczu i w przeciwieństwie do tradycyjnych drożdżowych pączków, przy których trzeba mieć zdecydowanie większe wyczucie i doświadczenie, każdemu się udają. Polecam!

  Pączki ekspresowe -  gwarancja sukcesu

 Ciasto - ok. 20 sztuk:
- szklanka mąki pszennej
- 150 g serka kremowego- polecam użyć smakowego- u mnie jest to serek ze smażonymi jabłkami- smak serka zdeterminuje smak gotowych pączków
- 4 łyżki cukru pudru
- skórka otarta z cytryny
- 3/4 płaskiej łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 duże jajko

dodatkowo:
- olej do smażenia
- cukier puder do posypania

Mąkę łączymy z proszkiem do pieczenia i szczyptą soli. Dodajemy serek, cukier puder, skórkę z cytryny oraz jajko. Ręką zagniatamy jednolite ciasto. W razie potrzeby podsypujemy odrobiną mąki. Z ciasta formujemy kuleczki wielkości orzecha włoskiego. Smażymy z każdej strony na złoto na dobrze rozgrzanym oleju. Odsączmy z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym. Posypujemy cukrem pudrem. Najsmaczniejsze są zaraz po upieczeniu ze szklanką zimnego mleka. Polecam!














































Pączki w wykonaniu czytelniczki bloga- Malwiny. Malwina ze względów zdrowotnych serek zastąpiła kozim jogurtem jagodowym- jako że jogurt jest nieco rzadszy od serka, dodała odrobinę więcej mąki.



2 komentarze:

  1. Zrobiłam, wyszły super, po śniadaniu miałam ochote na coś słodkiego i szybkiego a nie chciało mi się iść do sklepu, zagniecenie tych pączków plus usmażenie to dosłownie jakieś 5 min - wielkie dzięki za ten przepis :) dodałam jogurt kozi zamiast serka i odorbine wiecej mąki :) Super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowały :) i dziękuję za zdjęcia. :)

      Usuń

zamów tort

Współpraca z PetroNews.pl.

wypieki Ewy

"Przepis dnia" i cynamonowe pączko-jagodzianki




Zapraszam na:

KobiecePorady.pl - Portal z poradami dla Kobiet
zBLOGowani.pl
Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Lista Blogów Kulinarnych

Na skróty

Translate

Drogi czytelniku,

Drogi czytelniku, będzie mi bardzo miło, jeśli podzielisz się swoją opinią w komentarzu pod przepisem, z którego skorzystałeś. Twoja opinia jest dla mnie bardzo cenna. :)