sobota, 27 sierpnia 2016

Leczo

Węgierskie leczo to przede wszystkim 3 podstawowe składniki - papryka, pomidory i cebula - przy czym najwięcej jest  papryki i pomidorów. Moja dzisiejsza wersja jest dużo bardziej pomidorowa niż paprykowa.  Swoje danie wzbogaciłam o znaczący dodatek młodych ziemniaków. Aby leczo, czy też warzywny gulasz, był bardziej sycący, dodałam podsmażoną kiełbaskę.  Leczo przygotowuję zawsze w dużej ilości i wekuję w litrowych słoikach - tak przygotowane będzie jak znalazł na obiad, kiedy akurat nie mam za dużo czasu, aby mieszać w garnkach ;) . Sprawdza się też w przypadku niespodziewanych gości ;) .

 Zapraszam!


Leczo





Składniki

  • 1,5-2 kg pomidorów - mięsistych, polecam paprykowe
  •  1 czerwona papryka
  •  0,5 kg cebuli
  •   1,5 kg ziemniaków
  •  0,5 kg  kiełbasy śląskiej
  •   sól
  •    pieprz
  •  kopiasta łyżeczka czerwonej papryki
  • pół łyżeczki ostrej papryki
  •  olej rzepakowy
  • 2 ząbki czosnku


Pomidory sparzamy wrzątkiem i obieramy ze skórki. Kroimy w dużą kostkę.
Paprykę pozbawiamy gniazda nasiennego i kroimy w kostkę nieco drobniejszą od pomidorów.
Cebulę,  obrane ziemniaki  i kiełbasę również kroimy w drobną kostkę.
W garnku o szerokim dnie na dobrze rozgrzanym oleju obsmażamy na złoty kolor cebulę, dodajemy paprykę słodką i ostrą i chwilę smażymy. Następnie dodajemy ziemniaki i również je obsmażamy. Dorzucamy paprykę i pomidory i dusimy pod przykryciem do miękkości, dorzucając w między czasie obsmażoną na patelni kiełbaskę. Doprawiamy drobno posiekanym czosnkiem. Kiedy całość będzie już miękka i odparuje nadmiar płynu, doprawiamy solą i pieprzem.



1 komentarz:

  1. Leczo to ja lubię pod każdą postacią. Zwłaszcza latem mogłabym je jeść naprawdę często i by mi się nie znudziło. Pyyycha! Pozdrowionka! :)

    OdpowiedzUsuń

zamów tort

Współpraca z PetroNews.pl.

wypieki Ewy

"Przepis dnia" i cynamonowe pączko-jagodzianki




Zapraszam na:

KobiecePorady.pl - Portal z poradami dla Kobiet
zBLOGowani.pl
Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Lista Blogów Kulinarnych

Na skróty

Translate

Drogi czytelniku,

Drogi czytelniku, będzie mi bardzo miło, jeśli podzielisz się swoją opinią w komentarzu pod przepisem, z którego skorzystałeś. Twoja opinia jest dla mnie bardzo cenna. :)