poniedziałek, 3 lutego 2014

Zdrowe babeczki bananowo-jogurtowe

Pyszne, mega zdrowe i dietetyczne babeczki, które od rana zapewnią nam dobre samopoczucie. Banany, jogurt, siemię lniane i miód to połączenie idealne! Dodam tylko, że jedna babeczka to zaledwie ok. 75 kcal.

Zdrowe babeczki bananowo-jogurtowe

Składniki na 9 babeczek:
·         2 dojrzałe banany
·         210 g jogurtu naturalnego- ja użyłam Activie
·         1 jajko
·         2 czubate łyżki mielonego siemienia lnianego
·         łyżka ekstraktu waniliowego
·         2 duże łyżki miodu spadziowego
·         szczypta soli

Banany, jogurt, jajko i siemię blendujemy na  jednolitą masę.  Dodajemy szczyptę soli. Dosmaczamy miodem i ekstraktem waniliowym. Masę przekładamy do silikonowych foremek na małe babeczki. Pieczemy ok. 30-35 minut, temp. 180 stopni, termoobieg. Pozostawiamy w wyłączonym piekarniku z uchylonymi drzwiczkami, aby powoli wystygły (choć tak naprawdę najlepsze są jeszcze ciepłe, choć mogą nam wtedy troszkę opaść).  Podajemy same, polane miodem , jogurtem naturalnym  lub z ulubioną konfiturą. Smacznego!



  Dietetyczne ciasteczka

3 komentarze:

  1. na pewno zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będą smakowały. Dzięki bananom są bardzo wilgotne :) .

      Usuń
  2. Świetny przepis! Moje już się pieką. :)

    OdpowiedzUsuń

zamów tort

Współpraca z PetroNews.pl.

wypieki Ewy

"Przepis dnia" i cynamonowe pączko-jagodzianki




Zapraszam na:

KobiecePorady.pl - Portal z poradami dla Kobiet
zBLOGowani.pl
Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Lista Blogów Kulinarnych

Na skróty

Translate

Drogi czytelniku,

Drogi czytelniku, będzie mi bardzo miło, jeśli podzielisz się swoją opinią w komentarzu pod przepisem, z którego skorzystałeś. Twoja opinia jest dla mnie bardzo cenna. :)