poniedziałek, 5 sierpnia 2013

Mizza czyli mięsna pizza

Pierwszy raz ten mięsny placek robiłam wg. przepisu  Nigelli z książki "Włoskie inspiracje. Nigellisima". Wcześniejsze moje mięsne zapiekanki  zalewałam zazwyczaj sosem śmietanowym czy beszamelowym. Wykończenie tej zapiekanki zbliżone jest jednak bardziej do sposobu przygotowania pizzy margherity. Oryginalny sposób proponowany przez Nigellę znajdziecie w jej książce, ja natomiast zapraszam Was dziś na moją wariację na ten temat. 


 MIZZA



Składniki:
·         500 g zmielonej wołowiny
·         2 ząbki czosnku
·         2 łyżki otrąb owsianych
·         2 jajka
·         duży pęczek pietruszki
·         sól
·         pieprz
·         1/2 łyżeczki oregano
·         mozzarella - 1,5 szt.
·         pomidory - 3 szt
·         jedna duża czerwona papryka
·         odrobina oleju 


Z wołowiny, przeciśniętego przez praskę czosnku, otrąb, jajek, posiekanej pietruszki wyrabiamy placek mięsny. Doprawiamy solą i pieprzem. Wykładamy do okrągłej formy - średnica ok. 26 cm. Na mięsnym cieście układamy pokrojone w plastry pomidory (jeśli ktoś woli może obrać je ze skórki), doprawiamy  oregano. Na warstwę pomidorową wykładamy pokrojoną w plastry mozzarellę. Paprykę kroimy w cienkie plasterki, podsmażamy na łyżce oleju, aż nieco zmięknie i układamy na mozzarelli. Całość można jeszcze odrobinę posolić. Pieczemy  ok. 30 minut w temp. 180 stopni, funkcja termoobieg.Smacznego!










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

zamów tort

Współpraca z PetroNews.pl.

wypieki Ewy

"Przepis dnia" i cynamonowe pączko-jagodzianki




Zapraszam na:

KobiecePorady.pl - Portal z poradami dla Kobiet
zBLOGowani.pl
Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Lista Blogów Kulinarnych

Na skróty

Translate

Drogi czytelniku,

Drogi czytelniku, będzie mi bardzo miło, jeśli podzielisz się swoją opinią w komentarzu pod przepisem, z którego skorzystałeś. Twoja opinia jest dla mnie bardzo cenna. :)