Drogi czytelniku,

Drogi czytelniku, będzie mi bardzo miło, jeśli podzielisz się swoją opinią w komentarzu pod przepisem, z którego skorzystałeś. Twoja opinia jest dla mnie bardzo cenna. :)


środa, 7 stycznia 2015

Bułka paryska

Bułka paryska od zawsze należała do moich faworytów jeśli chodzi o pieczywo. Jak się okazuje bardzo łatwo można przygotować ją samemu w domu. Dziś w dwóch odsłonach- klasycznej na mące pszennej i nieco zdrowszej- na mące orkiszowej pełnoziarnistej. Bułki wychodzą bardzo puszyste i lekkie z przyjemnie chrupiącą skórką. Obłędny zapach, który wydostaje się z piekarnika podczas ich pieczenia  przez długi czas rozchodzi się po całym domu. Polecam :) .
 

 Bułka paryska

 


Składniki:
·         250 g mąki pszennej / lub w wersji fit- tyle samo mąki orkiszowej pełnoziarnistej
·         150 ml ciepłego mleka 0,5% tłuszczu
·         15 g świeżych drożdży
·         odrobina oleju
·         1 łyżeczka cukru
·         3/4 łyżeczki soli

Rozkruszone drożdże zasypujemy cukrem i rozcieramy. Dodajemy ciepłe mleko i 2 łyżki mąki i dokładnie mieszamy. Zaczyn przykrywamy ściereczką i pozostawiamy w ciepłym miejscu na ok. 15 minut, aż ładnie wyrośnie.
Pozostałą mąkę łączymy z solą, dodajemy wyrośnięty zaczyn i wyrabiamy na gładkie ciasto. Ciasto smarujemy olejem, przykrywamy ściereczką i pozostawiamy w ciepłym miejscu aż podwoi swoją objętość.
Z ciasta formujemy grubą bułkę  i przekładamy ją na wyłożoną papierem do pieczenia blachę piekarnikową.  Pieczemy 10 minut temp. 220 stopni termoobiego, a następnie zmniejszamy temp. do 190 stopni i pieczemy ok. 20 minut. 







1 komentarz:

  1. Też bardzo je lubię :) Twoje wyglądają wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń