Drogi czytelniku,

Drogi czytelniku, będzie mi bardzo miło, jeśli podzielisz się swoją opinią w komentarzu pod przepisem, z którego skorzystałeś. Twoja opinia jest dla mnie bardzo cenna. :)


sobota, 27 czerwca 2015

Arbuzowa rolada z brązowego ryżu i podpłomyków z czereśniowym sercem - deser bez cukru



 Zapraszam na pyszne i zdrowe ciacho bez pieczenia. Bazą całości jest brązowy ryż gotowany na... nie na mleku, lecz na miąższu arbuza. To właśnie dzięki temu zabiegowi ryż nabiera słodkiego arbuzowego smaku i równie pięknego koloru. Arbuz sam w sobie jest na tyle słodki, że masy nie musimy dodatkowo słodzić. Naturalną słodycz wystarczy podkreślić łyżką ulubionego miodu. Aby deser przybrał kształt zgrabnej rolady, posłużyłam się podpłomykami- czyli suchymi waflami bez dodatku cukru, które zanurzone na sekundę w wodzie zmiękły i stały się bardzo plastyczne. Sercem ciacha są słodkie czereśnie, które pięknie prezentują się w przekroju i stanowią miłą niespodziankę podczas jedzenia. Zapraszam smakowicie i zdrowo na szybką roladę bez pieczenia :) .

 Arbuzowa rolada z brązowego ryżu i podpłomyków z czereśniowym sercem - deser bez cukru

 Składniki:
·        200 g  ryżu naturalnego brązowego Kupiec
·        ok. 1/4 arbuza- arbuza blendujemy i przecieramy przez gęste sito, uzyskanej masy powinniśmy mieć 2,5 szklanki
·        łyżka miodu
·        150 g jogurtu typu greckiego
·        1/2 opakowania (8 szt.) podpłomyków Kupiec bez dodatku cukru
·        kilkanaście czereśni
·        ciemne kakao do oprószenia


Arbuza belndujemy, następnie przecieramy przez gęste sito i zagotowujemy. Do gotującej się masy arbuzowej (2,5 szklanki) dodajemy 200 g brązowego ryżu naturalnego Kupiec- ryż uprzednio wysypujemy z woreczków. Gotujemy na małym ogniu aż ryż wchłonie cały płyn. Odstawiamy, żeby lekko przestygł.
W tym czasie na gazie na sicie odsączamy z nadmiaru płynu jogurt grecki.
Wystudzony arbuzowy ryż blendujemy z łyżką miodu na gładką masę. Dodajemy odsączony jogurt i dokładnie mieszamy.
Podpłomyki zanurzamy na sekundę w wodzie i układamy na foli spożywczej- w dwóch rzędach po 4 sztuki, tak by wafle na siebie zachodziły. Kiedy wafle nawilgną wykładamy na nie równomiernie masę ryżową- dokładnie rozprowadzamy pozostawiając 1 cm rant. Przy krótszym boku układamy rządek wypestkowanych czereśni. Całość za pomocą foli spożywczej zawijamy wzdłuż krótszego boku (tam gdzie ułożyliśmy czereśnie) i nadajemy kształt rolady. Zawijamy w folię i chłodzimy w lodówce ok. 1 godzinę. Kiedy rolada stężeje, wyciągamy ją z foli, przekładamy na talerz. Posypujemy kakao i podajemy. Rolada ryżowa najlepiej smakuje 1-2 godziny po przygotowaniu. Smacznego!








 

Gotuj w zdrowym stylu

2 komentarze:

  1. wygląda super ! siostra ochoty narobiła i arbuz i czereśnie <3!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zakochałam się w tej roladzie :)

    OdpowiedzUsuń