środa, 24 czerwca 2015

Gołąbki z kaszy jaglanej i jarmużu - bez zawijania



 Zapraszam na pyszne gołąbki z kaszy jaglanej, jarmużu i cieciorki. Samo zdrowie i witaminy. Taka mała wariacja na temat klasycznych gołąbków. Zaserwowane z aksamitnym pomidorowym sosem z nutą bazylii, stanowią sycące wegetariańskie danie, które zadowoli również mięsożerców.

 Gołąbki z kaszy jaglanej i jarmużu - bez zawijania



Składniki (na ok. 8 gołąbków- 2 porcje):
·         100 g kaszy jaglanej KUPIEC+ szklanka wody
·         200 g jarmużu drobno posiekanego
·         cebulka dymka
·         pęczek szczypiorku
·         240 g  cieciorki z puszki (waga po odsączeniu zalewy)
·         sól
·         pieprz
·        1-2   łyżki  masła klarowanego
·         łyżka oleju

Sos:
·         3-4 pomidory lub 1 puszka pomidorów
·         sól
·         pieprz
·         1/2 szklanki mleka
·         ząbek czosnku
·         łyżka octu balsamicznego
·         łyżeczka miodu
·         1  łyżka masła 
listki bazylii

Kaszę płuczemy na sicie zimną wodą. Następnie gotujemy ją w szklance wody na małym ogniu pod przykryciem, aż wchłonie cały płyn.
Na patelni na maśle klarowanym smażymy drobno posiekaną dymkę i szczypiorek. Dodajemy jarmuż i chwilę smażymy. Warzywa przekładamy do ugotowanej kaszy. Dodajemy zblendowaną na gładką masę cieciorkę. Doprawiamy solą i pieprzem . Wyrabiamy na jednolitą masę. Formujemy z niej gołąbki. Na patelni roztapiamy łyżeczkę  masła klarowanego z łyżką oleju.  Układamy gołąbki i  smażymy na złoty kolor  z  każdej strony. Usmażone przekładamy na chwilę na ręcznik papierowy.
Przez  ten czas  w  drugim garnku przygotowujemy sos pomidorowy. W garnku na odrobinie masła klarowanego  smażymy drobno posiekany czosnek. Dodajemy wyfiletowane i drobno posiekane pomidory lub pomidory z puszki. Całość zalewamy  mlekiem i gotujemy aż pomidory się rozpadną, a cały sos  zredukuje. Blendujemy na gładką masę. Doprawiamy solą, pieprzem, miodem  i octem balsamicznym. Zagęszczamy łyżeczką masła. Podajemy z jaglano- cieciorkowymi gołąbkami. Posypujemy świeżą bazylią pokrojoną w cienkie paseczki.  Smacznego!







Gotuj w zdrowym stylu 

 

4 komentarze:

  1. mniam, wygladają cudownie i pewnie tak tez smakują

    OdpowiedzUsuń
  2. o, o, o! to musiało być dobre ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. jarmuż <3 wyglądają cudownie !

    OdpowiedzUsuń