niedziela, 7 czerwca 2015

Maślankowo-twarożkowa owsianka na patyku z truskawkami

Mleko i przetwory mleczne są źródłem łatwo przyswajalnego wapnia, wysokowartościowego białka i witamin z grupy B oraz witamin A i D – dlatego są niezbędne, aby nasz organizm prawidłowo funkcjonował. Dziś zapraszam na przepis, którego głównym bohaterem jest owsianka, maślanka i twaróg. Uzupełnieniem całości będą pyszne, polskie truskawki, nerkowce, odrobina miodu, zdrowa gorzka czekolada, kakao i płatki kokosowe. Bogactwo smaków zamknięte w postaci lizaków-szaszłyków wygodnych do spałaszowania i zaserwowania naszym pociechom chociażby podczas imprez i zabaw na świeżym powietrzu. Piszę o dzieciach, ale zapewniam Was, że tak zaserwowana owsianka zasmakuje niejednemu dorosłemu łasuchowi ;) . Zdecydowanie zdrowo uzależnia :) . Zapraszam!


Maślankowo-twarożkowa owsianka na patyku z truskawkami 

 Składniki:

·         szklanka maślanki
·         szklanka płatków owsianych
·         100 g nerkowców - niesolonych uprażonych na suchej patelni
·         3 wafle ryżowe pełnoziarniste (po 10 g)
·         2 łyżki miodu
·         150 g gęstego twarogu trzykrotnie zmielonego
·         truskawki
Panierka:
·         tabliczka gorzkiej czekolady + 2 łyżki mleka
·         płatki kokosowe
·         kakao 
jabłka do serwowania szaszłyków

Płatki owsiane zalewamy maślanką - zostawiamy do namoczenia na ok. 30 minut. Do owsianki dodajemy drobno posiekane nerkowce, miód, twaróg i pokruszone wafle ryżowe. Wyrabiamy jednolitą masę.  Z masy formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego i schładzamy przez parę minut w zamrażalniku. W tym czasie nad gorącą kąpielą wodną rozpuszczamy gorzką czekoladę z 2 łyżkami mleka. Na talerzyki wysypujemy kakao i płatki kokosowe. Truskawki pozbawiamy szypułek.
 Część schłodzonych kulek polewamy roztopioną czekoladą, część panierujemy w kakao, a część w płatkach kokosowych.
Na patyczek do szaszłyków nabijamy po jednej dużej truskawce. Następnie nabijamy po jednej owsianej kulce. Szaszłyki możemy układać na talerzu lub zaserwować powbijane w jabłko. Smacznego!













 

4 komentarze:

  1. Jakie to musi być pyszne. Ale też na pewno pomysłowe :) Owsianki w takiej wersji nie jadłam, muszę się przyznać :) A prażone orzechy wszelakie jakie dodatek lubię :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. genialny pomysł, nie dość, że całość wygląda bosko to jeszcze jak zdrowo!

    OdpowiedzUsuń