piątek, 24 lipca 2015

Tartaletki z bobem



 Dziś coś dla miłośników bobu. Tartaletki na kruchym cieście pełnoziarnistym z nutą pasty szparagowej wypełnione zielonym kremem to nie lada gratka dla wszystkich łasuchów. Lekko orzechowy smak bobu wzmocniłam masłem orzechowym, dla orzeźwienia dodałam natkę pietruszki. Polecam.

 Tartaletki z bobem

 Składniki na ciasto (6 tartaletek):
·         2 szklanki mąki orkiszowej pełnoziarnistej,
·         150 g zimnego masła
·         2 łyżki pasty z zielonej fasolki szparagowej* lub pistacjowego pesto
·         1 jajko
·         Łyżeczka soli
·         Łyżeczka proszku do pieczenia
·         4 łyżki zimnej wody

Łączymy ze sobą mąkę, proszek do pieczenia i sól. Całość siekamy z masłem. Dodajemy jajko, pastę z zielonej fasolki i wodę. Całość dokładnie wyrabiamy i schładzamy w lodówce ok. 30 minut.
Ciasto wałkujemy i wylepiamy nim wysmarowane masłem i wysypane mąką foremki na tartaletki. Spody nakłuwamy widelcem

* pasta z zielonej fasolki szparagowej
garść ugotowanej zielonej fasolki szparagowej
·         ząbek czosnku
·         pęczek listków bazylii
·         łyżeczka miodu
·         łyżeczka octu balsamicznego
·         sól
·         olej
Ugotowaną fasolkę belndujemy z listkami bazylii, czosnkiem, octem balsamicznym i miodem- cały czas blendując dolewamy olej do uzyskania konsystencji w miarę gęstego sosu. Doprawiamy solą i pieprzem.
Farsz:
·         500 g bobu
·         pęczek natki pietruszki
·         2 jajka
·         sól
·         pieprz
·         2 łyżki masła orzechowego
·         ząbek czosnku
·         kilka czarnych oliwek

Bób gotujemy, obieramy ze skórki i blendujemy (kilka ziaren bobu odkładamy w całości) na gładką masę z jajkami, posiekaną natką, czosnkiem i masłem orzechowym. Doprawiamy solą i pieprzem. Masą wypełniamy babeczki. Na wierzchu układamy połówki odłożonego wcześniej bobu i talarki oliwek. Babeczki pieczemy ok. 30 minut, temp. 190 stopni, termoobieg.Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

zamów tort

Współpraca z PetroNews.pl.

wypieki Ewy

"Przepis dnia" i cynamonowe pączko-jagodzianki




Zapraszam na:

KobiecePorady.pl - Portal z poradami dla Kobiet
zBLOGowani.pl
Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Lista Blogów Kulinarnych

Na skróty

Translate

Drogi czytelniku,

Drogi czytelniku, będzie mi bardzo miło, jeśli podzielisz się swoją opinią w komentarzu pod przepisem, z którego skorzystałeś. Twoja opinia jest dla mnie bardzo cenna. :)