niedziela, 6 kwietnia 2014

Nagus - moje smaki dzieciństwa

Nagus (tak tą babkę ziemniaczaną nazywała moja babcia) jest dla mnie smakiem dzieciństwa, do którego z przyjemnością powracam. Wykończony dekoracyjnie boczkiem ładnie prezentuje się na każdym stole

Nagus - moje smaki dzieciństwa

  • Składniki:
  • 2 kg ziemniaków
  • 2 jajka
  • 2 duże cebule
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 800 g boczku surowego wędzonego
  • kilka długich, cienkich plastrów boczku gotowanego wędzonego
  • sól
  • pieprz
  • kwaśna śmietana 18%

  • Nagus  PRZYGOTOWANIE:

    Surowy wędzony boczek kroimy w zgrabną kostkę i przesmażamy na patelni, aż ładnie się zezłoci. Ziemniaki obieramy i razem z cebulą albo ucieramy na tarce o dużych oczkach, albo blendujemy za pomocą specjalnej końcówki. Do masy ziemniaczanej dodajemy mąkę, jajka, przygotowany boczek, doprawiamy solą i pieprzem. Całość dokładnie mieszamy. Silikonową foremkę wykładamy plastrami boczku, przelewamy masę ziemniaczaną. Z podanych proporcji wyjdą 2 duże keksówki nagusa. Pieczemy 1-1,5 h, temp. 180 stopni, termoobieg. Podajemy z kwaśną śmietaną. Smacznego!






Smaki dzieciństwa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

zamów tort

Współpraca z PetroNews.pl.

wypieki Ewy

"Przepis dnia" i cynamonowe pączko-jagodzianki




Zapraszam na:

KobiecePorady.pl - Portal z poradami dla Kobiet
zBLOGowani.pl
Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Lista Blogów Kulinarnych

Na skróty

Translate

Drogi czytelniku,

Drogi czytelniku, będzie mi bardzo miło, jeśli podzielisz się swoją opinią w komentarzu pod przepisem, z którego skorzystałeś. Twoja opinia jest dla mnie bardzo cenna. :)