Drogi czytelniku,

Drogi czytelniku, będzie mi bardzo miło, jeśli podzielisz się swoją opinią w komentarzu pod przepisem, z którego skorzystałeś. Twoja opinia jest dla mnie bardzo cenna. :)


piątek, 22 kwietnia 2016

Szparagi pieczone z dodatkiem oleju rzepakowego z cytrynowo-maślanym sosem



 Sos holenderski to doskonały dodatek do wszelkiego rodzaju warzyw. Dziś zapraszam Was na moją wersję pysznej przystawki, przekąski czy też lekkiego lunchu - sos à la holenderki  z młodymi zielonymi szparagami.Szparagi najbardziej smakują mi pieczone z dodatkiem soli i oleju rzepakowego. Ten ostatni jest  naturalnym źródłem steroli roślinnych oraz witaminy E i dlatego nie może zabraknąć go w zdrowej i zbilansowanej diecie.

  Szparagi pieczone z dodatkiem oleju rzepakowego z cytrynowo-maślanym sosem

 Składniki na sos holenderski:

  •  2 żółtka
  •  łyżka soku z cytryny
  • 100 g masła
  •  sól
  •  pieprz


Żółtka z sokiem cytrynowym, solą i pieprzem lekko podgrzewamy (na bardzo małym ogniu) cały czas ubijając ręczną trzepaczką. Masło topimy i gorące cienkim strumieniem wlewamy do żółtek cały czas ubijając. Sos szybko zgęstnieje. Podajemy ze szparagami.

Na szparagi:
  • pęczek zielonych szparagów
  •  sól
  • olej rzepakowy


Przygotowane szparagi (każdy należy pozbawić zdrewniałej części) układamy na blasze piekarnikowej, skrapiamy olejem rzepakowym i solimy. Dokładnie mieszamy. Pieczemy w temp.190 stopni ok. 20-25 minut- w zależności od grubości szparagów.

1 komentarz:

  1. Nie jadłam już rok chyba szparagów. Ale Twoje tak apetycznie wyglądają, że zjadłabym choćby teraz! Pozdrowionka cieplutkie :)

    OdpowiedzUsuń