piątek, 29 lipca 2016

Twarogowe ciasteczka filo z wiśniami

Ciasto filo, podobnie jak ciasto francuskie, jest bardzo uniwersalne i nadaje się zarówno do wytrawnych wypieków, jak też deserów. Była wersja na słono, dziś na weekend polecam słodką wersję babeczek przygotowanych właśnie na bazie tego ciasta. Mocno serowe z dodatkiem sezonowych owoców. :)


Twarogowe ciasteczka filo z wiśniami

 Składniki na ok. 12 babeczek:

  • świeże ciasto filo - ok. 7 arkuszy - 300 g
  • 150 g roztopionego masła
  • cukier
  • 500 g sera twarogowego typu włoskiego
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 100 g płatków migdałowych uprażonych na suchej patelni
  •  ok. 300 g wypestkowanych wiśni

Farsz- serek rozdrabniamy widelcem, dodajemy posiekane migdały i cukier puder i dokładnie mieszamy. Wiśnie pozbawiamy pestek

Foremkę na muffiny smarujemy masłem. Bierzemy arkusz ciasta, wycinamy z niego kwadraty takiej wielkości, by łatwo wypełniły zagłębienia w formie na muffiny, a po wypełnieniu nadzieniem część ciasta wystawała z foremki. Kwadrat ciasta układamy w zagłębieniu na muffinę i dokładnie smarujemy masłem, bierzemy kolejny kwadrat i układamy na poprzednim tak, aby rogi kwadratu zaczęły tworzyć gwiazdę. Ponownie smarujemy masłem i w ten sam sposób to samo zagłębienie na muffinę wypełniamy jeszcze 2-3 warstwami ciasta za każdym razem posmarowanego obficie masłem. Wykładamy porcję farszu i kilka wiśni. Farsz dokładnie zaklejamy wystającymi częściami ciasta. Wierzch dokładnie smarujemy masłem i posypujemy odrobiną cukru. W ten sposób postępujemy z pozostałymi ciasteczkami.

Ciasteczka pieczemy ok. 20 minut, temp. 200 stopni. Po wyjęciu pozostawiamy na chwilę w foremkach.


 



1 komentarz:

zamów tort

Współpraca z PetroNews.pl.

wypieki Ewy

"Przepis dnia" i cynamonowe pączko-jagodzianki




Zapraszam na:

KobiecePorady.pl - Portal z poradami dla Kobiet
zBLOGowani.pl
Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Lista Blogów Kulinarnych

Na skróty

Translate

Drogi czytelniku,

Drogi czytelniku, będzie mi bardzo miło, jeśli podzielisz się swoją opinią w komentarzu pod przepisem, z którego skorzystałeś. Twoja opinia jest dla mnie bardzo cenna. :)