sobota, 10 września 2016

Błyskawiczny sos serowy do warzyw, frytek i pieczywa


Błyskawiczny sos serowy do warzyw, frytek i pieczywa


 Składniki:
  • 100 g serka topionego śmietankowego
  • 70 g sera mimolette
  • 200 g gęstej i kwaśnej śmietany 18%
  • 2 łyżki oleju  spod suszonych pomidorów
  •   sól i pieprz do smaku
  •  łyżeczka octu ryżowego
Serek topiony ucieramy widelcem dodając stopniowo śmietanę (łyżkę śmietany odkładamy na później). Dodajemy olej i ocet, doprawiamy solą i pieprzem i dokładnie mieszamy. Dodajemy drobno posiekany ser mimolette (bardzo pomarańczowy ser, który nada ładnego koloru gotowemu dipowi). Miseczkę wstawiamy do mikrofali (750 W) i podgrzewamy ok. 2,5 minuty co jakieś 15-20 sekund zaglądając do miseczki i dokładnie mieszając składniki. Kiedy uzyskamy gładki i aksamitny sos, dodajemy jeszcze łyżkę kwaśnej śmietany, dokładnie mieszamy i przekładamy do dekoracyjnego naczynia. Sos smakuje idealnie zarówno na gorąco, jak również na zimno. 


3 komentarze:

  1. Dlaczego sam nie wpadłem na to, żeby z serka topionego przyrządzić dip :( Zupy i sosy do mięsa robiłem, a na to nie wpadłem.
    Muszę przetestować. Pewnie znajomi oszaleją na jego punkcie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znałam go, a taki pyszny sos serowy nieraz by się przydał :) Notuję przepis :) Pozdrowionka cieplutkie :)

    OdpowiedzUsuń

zamów tort

Współpraca z PetroNews.pl.

wypieki Ewy

"Przepis dnia" i cynamonowe pączko-jagodzianki




Zapraszam na:

KobiecePorady.pl - Portal z poradami dla Kobiet
zBLOGowani.pl
Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Lista Blogów Kulinarnych

Na skróty

Translate

Drogi czytelniku,

Drogi czytelniku, będzie mi bardzo miło, jeśli podzielisz się swoją opinią w komentarzu pod przepisem, z którego skorzystałeś. Twoja opinia jest dla mnie bardzo cenna. :)