czwartek, 29 września 2016

Naleśniki gryczane (naleśniki z białej kaszy gryczanej) na soku jabłkowym - naleśniki bezglutenowe

Naleśniki z białej kaszy gryczanej na słodko w towarzystwie serka waniliowego i ulubionego dżemu to pomysł na bezglutenowy przysmak niejednego smakosza - nie tylko dzieci ;) .

Naleśniki gryczane (naleśniki z białej kaszy gryczanej) na soku jabłkowym - naleśniki bezglutenowe


 Składniki na ok. 6-7 sztuk


  • 200 g kaszy gryczanej niepalonej (białej)
  • 2 szklanki wody
  •   sok jabłkowy -ok. 1 szklanki
  •  2 łyżki cukru waniliowego
  • 1 jajko


Kaszę płuczemy na sicie zimną wodą, przekładamy do miski i zalewamy 2 szklankami zimnej wody. Odstawiamy pod przykryciem na noc. Rano kaszę odsączmy na sicie i przekładamy do blendera. Blendujemy na gładką masę dolewając tyle soku, aby uzyskać ciasto o konsystencji gęstej śmietany. Dodajemy cukier i jajko i ponownie blendujemy. Smażymy wylewając porcję ciasta na teflonowej patelni - do smażenia  polecam masło klarowane - naleśniki będą miały przyjemny maślany posmak, a ciasto nie będzie się przyklejało do patelni. Naleśniki wychodzą bardzo delikatne, puszyste i elastyczne.  Idealne do zwijania.

Farsz

  • 500 g gęstego serka twarogowego trzykrotnie zmielonego
  •   2 łyżki cukru waniliowego
  •    dżem porzeczkowy

Każdy naleśnik smarujemy dżemem i wykładamy porcję sera. Zwijamy w rulon albo składamy w kopertę. Smacznego!






3 komentarze:

  1. naleśniki to ja mogę jeść pod każdą postacią. Pycha! :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny wpis, z pewnością wykorzystam przepis, ponieważ często zabieram naleśniki na pikniki rodzinne. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny przepis, uwielbiam naleśniki! Niestety, z racji tego, że niedawno rozpoczęłam nową pracę dysponuję aktualnie niewielką ilością wolnego czasu. Idealnym rozwiązaniem dla mnie okazała się dieta z dowozem, którą dostarcza mi świetna firma cateringowa. Dzięki niej każdego dnia otrzymuję aż 6 odpowiednio zbilansowanych posiłków. Poinformowałam właścicieli firmy o tym, że uwielbiam naleśniki, a moja prośba została pozytywnie rozpatrzona.;)

    OdpowiedzUsuń

zamów tort

Współpraca z PetroNews.pl.

wypieki Ewy

"Przepis dnia" i cynamonowe pączko-jagodzianki




Zapraszam na:

KobiecePorady.pl - Portal z poradami dla Kobiet
zBLOGowani.pl
Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Lista Blogów Kulinarnych

Na skróty

Translate

Drogi czytelniku,

Drogi czytelniku, będzie mi bardzo miło, jeśli podzielisz się swoją opinią w komentarzu pod przepisem, z którego skorzystałeś. Twoja opinia jest dla mnie bardzo cenna. :)